לובינסקי, יבואנית דגמי פיג‘ו לישראל, הכריזה על תחילת שיווק פיג‘ו 408 החדשה בישראל. מדובר בפיג‘ו ראשונה מזה עשור בעלת קידומת 4, האחרונה הייתה פיג‘ו 407 ששיווקה בישראל הופסק בשנת 2013. אנחנו כבר נהגנו בה בהשקה העולמית ובנהיגה מבחן נפרדת באירופה.

מבחינת היצרנית מדובר מדובר במכונית קופה מרובת דלתות ולא רכב פנאי של ממש, ומעידה על כך העובדה שבאמצע מופיעה הספרה 0 פעם אחת בלבד, בעוד דגמי הפנאי של היצרנית מסומנים ב-00 במרכז. עם זאת, פיג‘ו 408 משלבת מאפייני עיצוב מעולם הפנאי — מרווח הגחון עומד על 18.8 ס"מ ואיפור שטח בולט למדי.

פיג'ו 408
צילום: יצרן

פיג‘ו 408, הפרטים

פיג‘ו 408 החדשה הוצגה בשנת 2022 על בסיס פלטפורמת EMP2 בגרסה החדשה אשר משמשת לא מעט דגמים בקבוצה. לבסיס גלגלים ארוך של 279 ס"מ (כמו ה-508), אורכה 469 ס"מ ורוחבה 185 ס"מ, אך גובהה הצנוע יחסית (148 ס“מ) תורם להופעת הקופה האלגנטית. גם תנוחת הנהיגה מבטיחים בפיג'ו נמוכה מאשר ברכבי פנאי אך גבוהה מבכלי רכב ”רגילים“. לתא המטען נפח של 536 ליטר. 

בשלב זה תוצע בארץ בגרסת הנעה אחת — מנוע 1.2 ליטר טורבו המפיק 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ ב-1750 סל"ד. מנוע זה (3 ציל‘) מוכר היטב ומשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. ההאצה ל-100 קמ"ש תארך 10.4 שניות וצריכת הדלק הרשמית היא 16.7 ק“מ לליטר. הגרסאות ההיברידיות-נטענות ישארו מעבר לים בעתיד הנראה לעין, אך צפויה גרסה כל חשמלית.

פיג'ו 408
צילום: יצרן

פיג‘ו 408: אבזור, מחיר

ה-408 תוצע ברמת גימור אחת גבוהה למדי המכונה ’אלור פק‘ הכוללת: חישוקי "19, תאורת לד מלאה, ריפוד עור נאפה, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, תאורת אווירה צבעונית ועוד. בצד הבטיחותי מפרט מלא הכולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים היקפי, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.   

פיג'ו 408
צילום: יצרן

כן תוצע חבילה בה מושב נהג איכותי יותר (AGR) שמתכוון חשמלית עם זכרונות, חימום, מצב ”כניסה נוחה“ ועוד (6,000 שקלים).   

מחירה של פיג‘ו 408 החדשה מתחיל ב-169,000 שקלים.

פיג'ו 408
צילום: יצרן